Dagens illusion (27 maj -07)

penrose.gif

Jag tänkte att vi än en gång skulle försöka oss på den där snurrande spiralen som ger en LSD-liknande effekt, om ni kommer ihåg? Den här varianten förefaller mig vara mera effektiv. Men som vi redan har kunnat konstatera, så är reaktionerna på optiska illusioner högst individuella. Klicka på bilden, så kommer du till illusionen!

~ av Sam Zodiac på maj 27, 2007.

6 svar to “Dagens illusion (27 maj -07)”

  1. God Morgon Sam! Hoppas att du får en härlig måndag. kramar till dej!

  2. Jäkla illusioner! Man blir ju bara yr i skallen:-(

  3. Bilder duger inte, det behövs riktig LSD för att jag ska börja hallucinera.

  4. Hej,

    jag blev lätt illamående…

    Ha en fin kväll 🙂

  5. God kväll, Wendlish! Tackar och önskar detsamma samt kramar tillbaks.

    Funkar inte? Eller…?

    Hehe…Syra är en bristvara på ön, men det kanske växer lite mjöldryga på någon åker nånstans? 😉
    Funkar ju lika bra. Naturens egen tillverkning. Förr, innan de högeffektiva kvarnarna siktade bort all mjöldryga från säden, så slank det givetvis med lite då och då ner i brödet. Det kanske förklarar (åtminstone delvis) varför man observerade många fler tomtar, skogsrån, devor och pysslingar etc förr? Jag påstår inte att dessa entiteter inte finns. Det kan jag naturligtvis inte uttala mig bestämt om. Men jag tror att psykoaktiva växter kan förstora vårt normala synfält, s a s.

  6. Ojdå, madonnan, sorry! Visste inte att den var så kraftig;)
    Ja, vissa ser inget alls, andra blir lätt illamående. Visst är det skumt att vi reagerar så olika på en och samma input, eller hur?
    Ha en bra kväll, du med!

Kommentera

 
