Dagens citat (29 maj -07)

madonna.jpg

Dagens citat härrör från Madonna, som är Lejon (16 aug 1958) och vederbörligen egotrippad;) :

”Jag kommer inte bli lycklig förrän jag är lika känd som Gud.

Fast jag måste ju medge att jag gillar Madonna. 🙂

~ av Sam Zodiac på maj 29, 2007.

20 svar to “Dagens citat (29 maj -07)”

  1. Tänk…..Jag har aldrig gillat henne! Undrar varför? Jag tycker inte ens att hon kan sjunga. Men ha det så gott i dag.

  2. Intressant!! Så Lejon är egotrippade;-)) Gäller det alla?! (Kan rekommendera ett genomtänkt svar)

  3. Oroa dig inte Znogge! Det är mig han menar egentligen, men jag läst det oxå förut och tänkte att det finns naturligtvis fler lejon som blir djupt sårade. 😉

  4. Nej, man kan ju inte älskas av alla, dagdrivaren;)
    Ha en fin kväll och natt!

    Jaha, ja…hehehe…Ja, faktum är att jag satt och tänkte när jag skapade posten: Hur ska jag göra nu då; ska jag redan från början be alla Lejon på bloggen om ursäkt för den skarpa formuleringen, eller ska jag strunta i det och se vilken av de stora katterna som hugger först? Jag beslöt mig för det mera äventyrliga alternativ två och det blev alltså du, znogge, som var först ut på plan! 😉 Kanske låter jag min livliga fantasi dra iväg med mig, men nog tyckte jag att det där inledande ordet ”Intressant!!” hade en antydan till morrning över sig:D Nåväl; let’s get serious here; naturligtvis kan man inte göra sig skyldig till en sådan generalisering inom seriös astrologi och göra anspråk på att bli trodd! Det förhåller sig nämligen så, att de övriga planeterna (9 till antalet) alla representerar en psykologisk funktion och således modifierar Solens inflytande. Sant är emellertid att om ett gäng astrologer skulle rösta fram det mest egotrippade soltecknet i zodiaken, så skulle alla svara: Lejonet. Detta p g a att Lejonet står som symbol för individen i horoskopet. Lejonet är också skådespelartecknet, så här återfinner vi de flesta Drama Queens, primadonnor och exhibitionister som ryms i djurkretsen. Naturligtvis är detta också fallet om man inte är Lejon (d v s inte har Solen i Lejonets tecken), men har ett flertal personliga planeter där. Sen är det också en definitionsfråga; vad lägger man in i begreppet ”egotrippad”? Är det alltigenom förkastligt att vara det, eller kan det måhända finnas ett inslag av sund självuppskattning med i bilden? Om en individ är högt utvecklad, så skulle jag vilja påstå att egotrippsfaktorn är låg, oavsett soltecken. Om individens utvecklingsresa däremot nyss har startat, så är den troligtvis hög, oavsett tecken.
    Nöjd med svaret, znogge? Om inte så får jag väl ställa ditt horoskop för att utröna om du är en egotrippare, eller inte;) Av vad jag hittills sett av dig på bloggen, skulle jag nog svara att du inte är det. Jag ligger nog själv betydligt sämre till i det avseendet!:D

  5. Jag är mycket nöjd med svaret och tror (hoppas) inte jag är en egotrippare fast jag är ett Lejon!
    Ha en bra kväll!

  6. Jaha, du är nöjd. Hmmm..då fick jag ju inte chansen att se hur ditt horoskop ser ut. Attans, också! Jag är ju Tvilling, med den gränslösa nyfikenhet som kännetecknar mitt soltecken. Nåja, det går kanske fler tåg?
    Ha en bra kväll, du också!

    Jaha, Agapanthus, jag förstod att du skulle tolka det så:D Jag hade förstås inget speciellt Lejon i åtanke, men håller du inte med om vad som står i kommentaren, då?

  7. Kikar in jag med och säger Godnatt Sam! *ler* Kram på dig!

  8. Kram på dig också, rödull!

  9. Då får hon vänta på lyckan 🙂 Det påminner lite om John Lennons kontroversiella uttalande att Beatles är ”större än Jesus” men visst hade John Lennon rätt då? Ha det bra Sam!

  10. Jag skrev nyss en kommentar här men den bara försvann!!! Ha det gott!

  11. Det låter ju inte bra, berben! Jag har, som du kanske märkt, blivit inspirerad av din förnyelsemetod av bloggen; att byta tema var och varannan dag:D Den här gången sker det i förhoppningen att inga fler kommentarer ska förloras!
    Ja, visst hade Lennon rätt!
    Ha det gott, själv, berben!

  12. Var ju tvungen att läsa om Madonna 🙂

    Men, hur är en fisk då, som har ngt i skorpionen…säkert inte bra?

    Ha en fin kväll 🙂

  13. Här är lite förtydligande i ämnet som DN bjuder på.
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=655912

  14. Ett annat djur är Teletubbies som Polens barnombudsman har försökt förbjuda dessa då de anses ha homosexuella böjelser. Nu har Polen fått backa då EU-kommissionen har rytit till!
    Se mer på:

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=655572
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=655904

  15. Polen är på krigsstigen:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=656400

  16. Jaha, sekasan, du har tydligen gjort en djupdykning i Polens relationer till Teletubbies! 😀 Men det verkar ju som om att de små djuren vann drabbningen till sist, eller hur?

  17. thank you very much Sam Zodiac… jag kan väl inte riktigt protestera, alltså, vi lejon VET att vi är egotrippade, och vi är stolta över oss själva och till och med våra brister… Nä där sprack min teori om lejonet. Man kanske inte ska överdriva. Förlåt. Adjö, Jag går nu min väg med högburet huvud med ett Lejons ultimata värdighet…

  18. Jösses, Madonnan; jag missade tydligen att svara på din kommentar, eftersom Sebastian dundrat på med tre på raken, så att din hamnade så högt upp att jag inte såg den när jag skulle svara. Sorry!
    En Fisk med något (ascendenten, kanske?) i Skorpionen? Inte bra? Ja, rent allmänt kan man nog säga att de horoskop som vi har begåvats med, är de som är bäst för oss! Hur skulle vi annars kunna uttrycka vår speciella individualitet? Men jag fattar vad du menar!
    Det blir ju rätt så mycket vatten i horoskopet, så följden blir en känslosamhet som ibland kan bli lite too much, kanske? Men nu förstår jag bättre varför du kan uttrycka så pass många skiftande sinnesstämningar i din blogg. 😉 Har du födselsetiden? Maila mig!

    You’re most welcome, LS! 😉 Snygg sorti, också! Fast jag anar en eller annan planet i Jungfruns tecken där.

  19. Där satt den, tack!
    Så bra att det är bäst för oss *L*, vet du jag tror att det är så att andra ser mig som Skorpion? Kan det vara så? Finns det ngt som heter nästan som ascendent? I så fall är det det som är i Skorpionen…eller så.

    Tack, ha en bra kväll:)

  20. Och förresten, visst finns det många känslor här, ja, på gott och ont. Mest gott tror jag faktiskt 🙂

Kommentera

 
