Dagens tarotkort…

…blev återigen Solen, alltså ett Major Arcanakort, vilket är mera betydelsefullt än Minor Arcanakorten. Till skillnad från igår, då Pentagramtrean kom upp. Det var inte så länge sedan slumpgeneratorn valde ut Solen, har jag för mig. Knappt en vecka sedan. Men idag länkar jag till en annan sida för ytterligare info om Solen än vad jag gjorde senast. Klicka på kortet bara, så kommer du dit! Det sägs att när Solen dyker upp i ett lägg, så modifierar den eventuella ”dåliga” kort, så att riktigt uselt blir det ändå inte. Det tackar vi för, förstås! Som Vakar’n säker…

Vi höres!

thesun.jpg

~ av Sam Zodiac på juni 4, 2007.

2 svar to “Dagens tarotkort…”

  1. Det här med Tarot kort är spännande på sitt sätt men alltför komplicerat för min stackars hjärna..jag fattar inte mycket..he he. Men en godnattkram lämnar jag i alla fall här till dig Sammyboy!!

  2. Och får en morgonkram tillbaka, i vanlig ordning! 😀
    Så himla komplicerat är det faktiskt inte, ordalaget. Försök inte lura i mig att du skulle ligga inne med en bimbohjärna, eller något i den vägen; det går jag inte på i a f!;)

Kommentera

 
