He is back!

Härom kvällen hördes plötsligt ett jamande från fönsterblecket i köket. Jag tittade upp och såg till min oförställda glädje att Simon var tillbaka och nu insisterade på att bli insläppt den vanliga vägen. Jag öppnade fönstret och välkomnade min vän. Men det var en trött och medfaren Simon som kommit hem till sist. Pälsen var, tycktes det, solblekt och inte speciellt glansig. Ögonen var trötta och hans hunger var överväldigande. Rödull, LillaBlå med flera hade alltså rätt- han kom tillbaka till slut. Undrar hur i fridens namn jag ska göra med kastraktionen nu? Det är inte utan att jag tror att det vore en välgärning för samtliga inblandade parter om Simon fick övergå till en enucktillvaro. Hans liv skulle säkerligen bli lugnare, då. Mitt också, för den delen. Jag skulle inte behöva oroa mig för att han var borta under längre tidsperioder eller att någon irriterad granne skulle ta fram hagelbössan under någon av hans friarstråter. Vi får se.

~ av Sam Zodiac på juni 11, 2007.

Kommentera

 
