Burgsviksstrul I

Ja, inte vet jag vad det beror på, min påstådda (och i o f s också diagnosticerade) ADHD, kanske? Men faktum är att jag är en strulputte mellan varven. Jag kan höra exet hånskratta;”Mellan varven? Jämt!”. OK, då more or less. I helgen följde jag med Agapanthus, kidsen och Pojkvännen till Burgsvik för att sammanstråla med Magnus ”Dagens kränkning” Berg. Kvittera hans visit hos mig, s a s. Vi hade en ganska givande stund hemma hos honom och jag hade ställt in mig på att ta mig så nära Eksta som jag kom med hjälp av den gotländska kollektivtrafiken. (D v s c:a 1,5 mil från hemmet, åtminstone vid den här tiden på dygnet). Jag hade tittat på turlistan som var uppsatt vid busstationen i Burgsvik. (Inget större komplex, precis. Den består i princip av en busskur, men ligger ett stenkast frrån den f d busstationsbyggnaden som numera är privatbostad. Väl inne hos Magnus sade jag att jag trodde det gick en buss 19.45, typ. Magnus bläddrade genom sin tabell och hittade efter ett tag en buss som han sade gick 19.45, ja. Fyra minuter innan bussen skulle komma begav jag mig på lätta fjät de få metrarna från Magnus lya till hållplatsen, men någon buss dök inte upp. En närmare granskning visade att den i själva verket avgått 19.40. OK, då, strul igen! Den här sommarnatten var emellertid så varm att man i princip skulle kunna lägga sig var som helst i gräset och knoppa utan några besvär, ifall jag inte lyckades ta mig hemåt. Jag tog Gud i hågen och anträdde färden ned mot Burgsviks hamn,men tog förstås intressanta avvikare efter vägen. En av dessa gjorde att jag hamnade framför byggnaden som är avbildad ovan. En smula undrande tog jag fotot. Verkade vara ett slags stenbrott som föreföll nedlagt, men de öppna dörrarna talade förstås mot den teorin. Jag strövade runt ett tag och letade lämpliga fotomotiv till bloggen. Hittade det här, t ex;



En slags stensol (mellan mina jodpurs), en donut-liknande historia och ett kvinnohuvud i sten som får mig att inse att här har också Magnus varit under en av sina fotoexkursioner. Jag känner nämligen igen henne från en av hans Gotlandsbilder. Efter fotograferingen närmade jag mig byggnaden och tyckte mig höra tal och musik, antingen från någon radio eller TV-mottagare eller möjligen annan elektronisk apparatur. Jag gick in genom bortre dörröppningen och ropade -Hallå! Är det nå’n här? Och det var det. En man i T-shirt kom snabbt på fötter och gick fram till mig med en avvaktande glimt i ögonen. -I don’t talk Swedish, sa han på bruten engelska.

Missa inte fortsättningen i morgon! 😉

(To be continued)




~ av Sam Zodiac på juni 12, 2007.

8 svar to “Burgsviksstrul I”

  1. Just precis, jämt.;-) Men jag slipper i af plågas av det dagligen nu mera. Schyssta bilder i af.

  2. Strulig eller inte…underhållande är du i alla fall när man får ta del av dina äventyr. Jag önskar dig en ”ostrulig” och solig tisdag/kram!

  3. Spännande…jag återkommer och du tack för besöket på din hemsida med new age.
    Maggan

  4. Hehe…tänkte väl det! Tyck inte att jag tjatar nu, Agapanthus, men det ska vara i a f (i alla fall; tre ord) T ex, till exempel, är bara två ord.;)

    Det tackar vi för, ordalaget! Ska försöka, då! 😀

    Kul att du tycker det, Maggan! Menar du tack för besöket på m i n sida, eller…? ( D v s din?) 😉

  5. Jag har botaniserat på din sida och tycker det var kul…sen är du alltid välkommen till min sida.
    Maggan

  6. Tackar för påpekandet, och eftersom du inte läser kommentarer utan bara stavfel så får vi väl alla tänka på det.

  7. Jättebra, Maggan, men eftersom livsglimtar av någon anledning inte är blått (klickbart), så vilken är din adress?

    agapanthus är heller inte blått. ordalaget och Sam Zodiac är det på den här sidan. Fast till din hittar jag ju ändå;) Klart jag läser kommentarerna också. Men i det här fallet kände jag ju till din inställning sedan tidigare, så…”no comments” 😉

  8. Hihihi så petig du är? http://livsglimtar.wordpress.com

Kommentera

 
