Dagens illusion (13 juni -07)

Det här är ju helt osannolikt! Återigen botaniserade jag på Kyotoprofessorns hemsida och hittade bl a den här svartvita illusionen. Var helt enkelt tvungen att plocka in den i Photoshop för att se om linjerna verkligen var raka. Och, banne mig, det var dom! Can you believe that?

kame.jpg

~ av Sam Zodiac på juni 13, 2007.

6 svar to “Dagens illusion (13 juni -07)”

  1. Verkar helt otroligt…men efter kontroll med linjal ser jag att de faktiskt ÄR raka /kram!

  2. Hehe…jaså du var också tvungen att kolla upp det?;)
    Kram!

  3. Fick också fram linjalen… Även om jag i och för sig trodde på dig!

  4. Ja, det verkar så snett och vint, så man måste nästan kolla själv, eller hur? 😀

  5. jag ser att dom är raka

    • Jag hajar vad du menar, Per. Även jag ser att linjerna är raka om jag naglar fast blicken och följer en horisontell linje från början till slut.
      Men det är när man kollar in hela bilden som det börjar verka smått osannolikt!
      Fast många illusioner uppfattas annorlunda av olika individer, så….

Kommentera

 
