Kinafoton 17

Ja, som gotlänning (fast mas i förskingringen), så är det väl lätt gjort att man associerar till raukar, här! 😉



~ av Sam Zodiac på juni 19, 2007.

2 svar to “Kinafoton 17”

  1. Tänkte på Kappadokien när jag såg den här bilden! Ja, en resa till Kina ska det bli framöver! Ha det gott Sam och självklart så får du en kram också!;0)

  2. Där fick du dit mig på en klar spricka i min allmänbildningsfasad, Wendlish! 😉 Men jag har läst på och vet nu att det är ett område i centrala Turkiet. Jag vet också vad namnet betyder.(Wikipedia)
    Namnet Kappadokien kommer från fornpersiskan, och betyder ”landet med de vackra hästarna”.
    Ha det så gott själv och kram på dej! 😀

Kommentera

 
