Dagens bildgåta…

camel cigarettes

… anknyter till föregående inlägg; reklamfilmen om Camelcigaretterna. Jag undrar; kan du se den påstådda, dolda imagen av Manneken Pis i dromedaren? Det finns också de, som säger sig se en babian i sittande ställning i dromedarens bakdel, ett örnhuvud på dess hals och en fisk under puckeln. Kan du se dessa påstådda infällningar i bilden? Få produkter har väl varit utsatta för en sådan mytbildning som Camelpaketen.
Om du klickar på bilden, kommer du till Wikipedias sida om Camelcigaretterna.

~ av Sam Zodiac på juni 26, 2007.

4 svar to “Dagens bildgåta…”

  1. Tja, vad ska jag säga om den? Jag ser vissa saker, ja. Javisst. Kramen!

  2. Hehe…ja, faktum är att man i princip kan läsa in lite av varje i den där dromedaren. Kram!
    http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.nwlink.com/~timelvis/uploaded_images/Camelarrows-728603.jpg&imgrefurl=http://www.nwlink.com/~timelvis/2006/04/over-hump_05.html&h=303&w=360&sz=33&hl=sv&start=1&um=1&tbnid=QaBb3u6TBLHzXM:&tbnh=102&tbnw=121&prev=/images%3Fq%3DCamel%2Bcigarettes%26ndsp%3D18%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

  3. Nu när ett Camelpaket finns i bild ska jag för en gångs skull bjuda på en historia.

    Två gamla tanter är ute och röker men så börjar det regna. Då tar den ena tanten fram en kondom och rullar över cigaretten för att den inte ska slockna. Den andra tanten frågar så:
    – Vad är det där käcka för något?
    – Det här är en kondom! säger den andra.
    – Var kan man få tag på sådana? frågar den andra nyfikat.
    – Åh, det går att få tag på i närmsta apotek.

    Den andra kvinnan bestämmer sig för att skaffa kondomer, så hon går till första bästa apotek och säger:
    – Jag vill ha kondomer tack!

    Apotekaren blir förvånad och fundersam, för tanten är ju ändå mot 80 bast! Men han frågar då lite skämtsamt:
    – Är det något särskilt märke ni vill ha?
    Då säger tanten:
    – Nej då, bara den passar till en Camel!

    Ha en bra dag, kram!

  4. Jag måste erkänna att jag varken ser babianer eller Manneken Pis. Men efter ett tag ser jag faktiskt Homer Simpsons ansikte på den främre delen. Jag tror jag måste gå och ta mig en kopp kaffe… Inte bra, det här… inte bra.

Kommentera

 
