Dagens tarotkort- Eremiten

eremiten.jpg

Dagens kort blev Eremiten, som står för ett behov av att dra sig tillbaka och reflektera över tillvarons olika aspekter. Man söker svaren i sitt inre, väl vetandes att de kommer till en förr eller senare. Kortet har att göra med den typ av svar, som endast kan återfinnas inom en själv, inte genom att söka lösningen i den yttre världen.

Klicka på kortet, så får du läsa vidare om detta Major Arcanakort!

~ av Sam Zodiac på juni 2, 2007.

7 svar to “Dagens tarotkort- Eremiten”

  1. Goddagens Sam! Ha en skön lördag.
    Kram!

  2. Good morning, Wendlish! Ha detsamma!
    Kram!

  3. Tja, då var det konstaterat, jag är eremit. Född den 31:a maj oxå. Vad säger det ?

  4. Hehe..hur kunde du konstatera det så snabbt, Vakare? Det var ju så att det där råkade vara det kort jag fick idag från Astrology.com. Jag prenumererar nämligen på en gratis service som dom har. Och då tänkte jag att jag lika gärna kunde bilda mig själv och mina besökare genom att skriva en snutt samt länka vidare till dom som vet lite mer vad detta med tarot handlar om än jag.
    Men om du snackar astrologi, då är läget annat! Det har jag nämligen ägnat mig åt sedan mitten av 70-talet, så där vet jag nog lite mer vad saken gäller. Till att börja med har du Solen i Tvillingarnas tecken (du är alltså Tvilling) och blotta den omständigheten säger mig att du gillar kommunikatiom.(Skulle du ha en blogg, annars?) och att du troligtvis vet lite om mycket, att du nog är ganska flexibel till din läggning och gillar omväxling, samt att du möter världen och livet huvudsakligen genom dina tankar och idéer. Övriga tolkningar är lättare att åstadkomma med lite mer uppgifter. T ex vilket år, vid vilken tid på dygnet och var på jorden du är född. Har du tillgång till dem? I så fall, mejla över dem, vetja!
    P S Jag är själv Tvilling. 24 maj.

  5. För mig är det ingen mening för Svarte Petter lär bara dyka upp ändå 🙂 Ha en trevlig lördagkväll

  6. Detsamma, berben! (Skulle det vara drt här tarotkortet som är Svarte Petter då, menar du)? 😉
    http://tarot.newagesidor.se/djavulen.html

  7. Ja det kortet dyker säkert upp 9 gånger av 10 med min kroniska otur! Ha det gott!

Lämna en kommentar